Små gleder, III


Livet består av flest ordinære ting. Hverdagen kan være en skattejakt som får en til å sette pris på de små tingene (som slett ikke er små, når det kommer til stykket). 

Her er noe av det jeg gleder meg over akkurat nå:


– Hvis du er mamma, kan jeg anbefale podcasten Coffee & Crumbs. Tre damer som snakker om livet med barn ærlig, enkelt og med humor. 

– Boken Skjulestedene, som jeg elsket helt til jeg kom til vendepunktet mot slutten og ikke skjønte bæret. Så jeg fikk to venninner til å lese, slik at vi kunne diskutere hva som egentlig var greia. Det viste seg at det var meg. I ammetåka. Men boken var en fryd å lese.  

– Kveldsturer til Rogaland Arboret og det at vi endelig fikk med oss rhododendron-blomstringen, som arboretet er kjent for. Helt nydelig. 


– Duften av syriner 

– Podcasten The Lazy Genius, som raskt har blitt min favoritt. Tagen er "Be a genius about the things that matter, and lazy about the things that don't", og handler om alt fra hvordan steke kylling til å sette opp budsjett til husrydding og å sette seg mål. 

– Det fantastiske sommerværet vi har hatt i det siste. Det finnes ikke ord som kan beskrive takknemligheten vi alle sammen føler etter en hard vinter. Takk og amen. 

– Regnværsdagen som til slutt kom, takk og pris fra bøndene. Og med regnet kom også motivasjonen til å støvsuge hybelkaniner inne, som under finværet hadde formert seg som ... kaniner. 

– Venner som gir råd og hjelp til en fersk mamma 

– Nrk P1. Vi har en radio på badet, og den står på P1 stort sett hver dag (når ikke Hans Eskil skifter til Radio Rock). Jeg er blitt skikkelig glad i Nitimen og Lokalen, programmer som jeg faktisk har vokst opp med, og som jeg nå har fått fornyet interesse for. Jeg lærer alltid noe nytt! (Og så kan du lure på om jeg tilbringer så mye tid på badet at jeg får med meg hele programmer. Jeg får ikke med meg alt, men det blir mange bleieskift i løpet av en dag ...) 

– Duftskjærsminen i hagen som endelig har begynt å blomstre, tre år etter at vi plantet den 

– Boken til Hans Eskil. Det er så gøy å være tett på noen som realiserer drømmene sine. 

– Å lukte på basilikumen som vokser i drivhuset 

– Å bade i ferskvann 


Hva gleder du deg over akkurat nå? 


– Kathrine 





Kommentarer