Hurra – manus levert





I årevis har jeg jobbet med prosjektet som etterhvert ble hetende "Ingen introverte i himmelen". Og på mandag for en uke siden kunne jeg endelig puste lettet ut, ferdig manus med forord var levert. For teksten var endelig blitt slik jeg ønsket at den skulle bli, og gode ting hadde blitt sagt om manus av folk som har fått sniklese. Så uansett hvor godt eller dårlig boken selger kan jeg være stolt og fornøyd: Jeg har fullført det jeg startet.

Nå har manus blitt sendt til korrektur, og den laaange teksten på 219 sider i Word skal gjennom to slike korrekturrunder før den er helt ferdig og det man kaller brekkeklar. Når det leses korrektur kontrolleses teksten og hver minste lille tegnfeil skal bli rettet på. Etterpå blir den altså brekkeklar. Brekking vil si at det blir trykkeklar bok av manus.

Det sier seg selv at to korrekturrunder, brekking og trykking tar tid, og nå kommer påsken som utsetter det hele. Derfor kommer boken i Norli og til andre bokhandlere først i juni. Så jeg og vi får smøre oss med tålmodighet.

Du kan etterhvert forhåndbestille boken direkte fra meg og få en personlig hilsen. Jeg er fremdeles usikker på hvordan jeg kan finne en god teknisk løsning på det. Mer informasjon kommer.





Kommentarer