Fuglekvitter


I dag stoppet jeg og ettåringen opp i Ormaskogen for å lytte til fuglekvitter. For en fin opplevelse. Vi lyttet, hun satt storøyd. Jeg sa: Hør, fuglene synger. Hun sa: pippip. 
Fuglekvitter er vakkert, det roer meg, får meg til å stoppe opp og sanse skjønnhet.  Det er lydmagi. 

Jeg skulle ønske jeg visste hva fuglene het, at jeg kunne kjenne igjen lydene og peke på fuglen i en bok som jeg holdt foran Rose. Det har jeg lyst til å lære.

Etterpå gikk vi videre til Gisketjønn, et lite vann. Der stoppet vi og så på endene og svanene. Rose satt helt stille, med store øyne. Denne trilleturen gjorde dagen min.

Sommeren er kommet for fullt, og Skapt tar sommerferie frem til fredag 6. september. I sommer kommer vi til å legge en plan for høsten. Vi har mange ideer, det er bare å glede seg. I mellomtiden kan du ta en titt i arkivet vårt.

God sommer! 

- Hans Eskil

Kommentarer