Boken lever

Bildet er fra Talette sin blogg. Hun skrev om boken i sommer (talette.blogg.no)


Det er nå godt over et halvt år siden boken Ingen introverte i himmelen ble lansert. En bok det tok årevis å skape. Men nå er den ikke lenger en idé jeg bærer på, inspireres av og tidvis frustreres over, med tanker som "kommer det noen gang til å bli en bok". Nå finnes den altså, boken, og jeg blir så veldig glad når jeg tenker på det. Det er nesten som jeg må finne et eksemplar og holde det for å overbevise meg om at det er virkelig, boken finnes faktisk. Jeg må klype meg i armen. Det som lenge virket som et umulig prosjekt, er blitt realisert. Hurra!

Torsdag for to uker siden var jeg så heldig å holde foredrag om boken. Det ble en fantastisk god kveld, en kveld med mange oppmøtte for å høre hva forfatteren hadde å si. I tillegg ble det kaffe og kringle etter foredraget, spørsmål ble stilt og jeg fikk god anledning til å svare alle. Jeg ble bedt om å forklare bokens oppsiktsvekkende tittel. Jeg ga dem flere teorier om hva tittelen kan bety. Hva tror du?

Ikke bare leser folk boken og liker den, men folk vil at jeg skal stå foran mange og fortelle om bokens tematikk. Dobbeltklyp i armen.

Denne helgen går turen til Baptistenes lederkonferanse, hvor jeg skal ha to seminarer. Et der jeg samtaler med sjelesørger og pastor Atle Eidem om åndelig maktmisbruk, og et seminar der jeg snakker om personlighet, å arbeide med det indre livet, mangfold og det jeg kaller den gode individualismen.

Videre denne våren skal jeg bringe bokas tematikk til torgs både hos Acta Bibelskole (IMI) Hjelpekilden og Vardeneset menighet.

Ønsker du å booke meg til å holde foredrag, være med i panelsamtale eller lignende, er det bare å ta kontakt. Jeg kommer gjerne til sommerens stevner,  eller til et høstarrangement. Jeg vil tro at Ingen introverte i himmelen  er aktuell i alle slags sammenhenger. Inviter og jeg kommer så sant jeg har mulighet.

– Hans Eskil



Kommentarer